AVL - Nejnovější a nejlepší technologie pro Formuli 1 i pro Váš servis!
Co potřebujete? Vyzkoušejte naše řešení!Produkty AVL DitestProdukty AVL ListProdukty AVL ASTAVL MOTProdukty Pierburg Instrument

Informace o koncernu AVL

Firma AVL je největší světovou soukromou a nezávislou firmou zabývající se vývojem hnacích soustav se spalovacími motory a měřící a zkušební techniky.

Adresa centrály:

AVL LIST Gmbh
Hans-List-Platz 1
A 8020 Graz
E-mail: info@avl.com
Web: www.avl.com

Předseda vedení firmy:

Prof.Dr. h.c. Helmut List

Obory

Vývoj hnacích soustav: AVL vyvíjí a zlepšuje všechny druhy hnacích soustav jako kompetentní partner automobilového a motorového průmyslu. Pro vývojové práce vyvíjí a přináší na trh potřebné simulační metody.

Měřící technika a testovací systémy: výrobky této oblasti zahrnují všechny přístroje a zařízení, které jsou potřebné pro zkoušení motorů či vozidel.

Založení firmy: 1948
Počet pracovníků: 3150 (1400 v Grazu, další po celém světě)
Pobočky: 45 společností AVL
Podíl na vývozu: 96%
Podíl na vlastním vývoji: cca 10% obratu
Obrat 2003: 446 miliónů EUR

Kontakt v ČR:

Adresa:

AVL Čechy spol. s r.o.
Tovární 605
753 01 Hranice

Kontaktní osoba:

Ing. Bronislav Kašpárek

Tel: 581 653 352
Mobil: 603 279 156
Fax: 581 653 204
E-mail: bronislav.kasparek@avl.com

Historie koncernu AVL

1946
Prof. Dr. Hans List začíná se samostatnou inženýrskou činností.

1948
Pod vedením Prof.Dr.Hanse Lista utvořilo několik odborníků se zaměřením na konstrukci dieselového motoru tým. Byla založena konstrukční kancelář (IBL - Ingenieurbüro List).

1949
Byly vyrobeny první sériové dieslové motory v Tyrolích i v Grazu.

1951
Z kontrukční kanceláře IBL se stal Anstalt für Vebrennungs-kraftmaschinen, Prof. Dr.Hans.List (AVL).

1952
Založení vývojového centra v Kleiststrasse, dodnes sídlo vedení firmy (dnes nese jméno Hans-List-Platz)

1958
Byly vyvinuty první čtyřtaktní dieslové motory s přímým vstřikováním a vířívými kanály pro motory nákladních vozidel, toto řešení vystřídalo 2taktní a čtyřtaktní motory s předkomůrkou.

1960
Pro vlastní potřebu jsou vyvíjeny kontrolní a měřící přístroje, indikační zařízení i snímače, řídící přístroje - zrodil se další obor AVL měřící technika

1963
Další intenzivní vývoj technologie dieslových motorů završuje 18-válcový dvoutaktní dieselový motor 2250PS.

1964
Instalace první „hlukové“ zkušebny.

1965
Mezinárodní úspěch přístrojů AVL vede k jejich rychlé sériové výrobě krystalových snímačů, gravimetrických přístrojů na měření spotřeby paliva, kouřoměrů a kompletních indikačních systémů. Tyto zkušenosti vedly k vývoji prvních analyzátorů krve pro obor mediciny.

1969
Je spuštěna první plně automatizovaná digitální zkušebna řízená počítačem s děrnými štítky - opravdové pionýrské řešení, které umožnilo sběr dat stejně tak další měření, kontrolní funkce a vyhodnocování.

1970
Dalším milníkem je vývoj technologie tlumení hluku - zakrytí motoru. Byly prodány první plně automatizované AVL-zkušebny. Tím dosáhla AVL mezinárodního průlomu.Byly založeny dceřinné společnosti po celém světě.

1972
Vstoupila do hry počítačem řízená indikace.Kvantový přechod byl zacílen na přesnost a rychlost vyhodnocování.

1976
Prezentace prvního DI dieselového motoru.

1978
Pod názvem PUMA je software zkušeny brzy znám mezi mezinárodními značkami jako rozsáhlé modulární řešení.

1979
Helmut List přebírá předsednictví společnosti. Vzniká řada M1 osobních dieselových motorů, špičkový model této monoblok. série je 3,2 l válcový řadový motor se 182PS (134kW).M

1980
S vývojem ultralehkých svorkových snímačů došlo ke zlomu ve vývoji diagnostické technologie dieslových motorů.

1981
Nasazení laserové anemometrické reprodukční technologie k bezdotykovému měření procesu proudění motoru.

1982
AVL nabízí díky endoskopické vysoce rychlostní fotografii (22.000 obrázku za sek.) první pohled v reálném čase spalovací proces v dieslovém motoru.

1983
AVL uvádí na trh jako první tyristorem řízené asynchronní brzdy (APA). Umožňují vyšší rozsahy otáček, téměř bez údržbové a střídají dosud užívané stejnosměrné brzdy.

1985
První vysoce dynamická zkušebna umožňuje realistické a přirozené zobrazení dynamických procesů vozidla. Provoz reálného motoru ve virtuálním vozidle vč. simulace řidiče se stává skutečností.

1986
První HSDI dieselový motor ve světě ve velké sérii: hnací souprava pro lehký užitkový automobil.

1987
Na základě velkého úspěchu se vstřikováním u dieselu končí AVL vývoj přímého vstřikovacího systému pro Otto-motory.

Se softwarem FIRE přichází na trh v AVL vyvinutý 3D CFD software. Tím byl položen základní kámen simulačních technologií. Díky metodě laserové indukované fluorescence (LIF) mohou být prokázána odpařovaná paliva v lahvích.

1990
Tomografická spalovací analýza TCA způsobila revoluci ve vývoji Otto-motorů. Byly podchyceny poprvé opticky spalovací jevy v sériově vyrobeném motoru.

1992
Milníkem se stalo pěstování krystalů: po více než 10letech bádání a vývoje byly poprvé použity tlakové snímače, které využily firmou AVL vyvinutý syntetický piezoelektrický materiál.

1993
AVL nabízí jako jediná firma ve světě zátěžové agregáty pro dynamické testy závodních motorů (např.Formule I, Indy-série), které umožňují simulaci všech možných závodních podmínek.

1995
AVL jako jediná firma používá automatickou kalibraci dynamických funkcí motoru ve zkušebně.

1996
AVL uvádí do provozu největší zkušebnu na světě akustickou 4-kolovou pro rychlost až 200km/h.

1998
Zkušebna budoucnosti: Numerická simulace a technika zkušeben rostou společně. Dochází k optimalizaci všech simulačních, zkušebních a měřících zařízení z důvodu maximalizace produktivity vývojového procesu.

1999
Uvedení na trh nové generace emisního zkušebního systému.

2000
Dodávky AVL IndiCom - nový indikační software sloužící k analýze spalovacího procesu.

2001
Nová generace automatizačního řídícího systému pod označením AVL PUMA Open, jako integrační platforma k optimalizaci pracovních procesů, současně redukuje na minimum složitost zkušebního systému.

AVL Zöllner se stává 100% dceřinou společností, cílem je soustředit se na automobilový průmysl.

2002
Integrace firmy MTC AB sídlící u Stockholmu ulehčuje komunikaci mezi severskými zeměmi a sídlem firmy v Rakousku, technologickými centry po celém světě, zajišťuje bližší kontakt se zákazníky.

AVL-zkušební linka - otevření aplikačního centra. Toto profesionální centrum v blízkosti hlavního sídla v Grazu splňuje požadavky zákazníků pokud se týká optimalizace emisí, akustiky,jízdních vlastností lehkých a těžkých užitkových automobilů a tím se doplňuje nabídka servisu v oblasti užívané techniky.

2003
Otevření Helmut List Halle. Je to výsledek propojení vědy a umění. Pokud vycházíme z klasického smyslu sponzoringu, umožňuje tento projekt stálou výměnu názorů mezi výzkumníky s umělci a naopak.

2004
AVL přebírá německou firmu Dr.Schrick, zabývající se vývojem motorů. Včleněním technického know-how do skupiny AVL dělá AVL další krok v rámci své strategie, zaručuje tímto lepší orientaci na zákazníka.

2005
AVL zavádí inovaci v oblasti senzorů. Ve světě ojedinělý měřící a indikační systém s kompletní komunikační schopností.

Informace o koncernu AVL
Informace o AVL Moravia
Volná místa
Kontakty
© 2005 AVL Čechy spol. s r.o.  |  E-mail: info@avlcechy.cz  |  Webdesign: www.megadesign.cz